Yüzey Pürüsüzlülük Ölçümü

Yüzey Pürüsüzlülük Ölçümü

Silindir yüzeyinde sekmanlar tarafýndan sýyrýlan yaðýn tutulabilmesi için uygun sayýda , derinlikte ve daðýlýmda yað cepleri bulunmalýdýr Bu ölçümlerin yapýlabilmesi ancak yüzey pürüzlük cihazý ile mümkündür.

Yüzey Pürüzlülük;

Silindirlerde ovallik komparatör olduðu yerde 90 derece döndürerek yüzeyin enine ve boyuna göre alýnan ölçüler arasýndaki farktýr. Segmanlar silindir yüzeyine her zaman dairesel olarak temas edeceði için silindir yüzeydeki ovallik motor yaðýnýn kartere sýyrýlmasýný zorlaþtýrýr. Koniklik ise komparatör aþaðý ve yukarý kaydýrarak alt ve üst kýsýmdan alýnan ölçüler arasýndaki farktýr. Koniklik durumunda silindirin bir yerinde piston boþluðu çoðalýr ve piston geçici olarak bir tarafa eðilir.

Honlama;

Honlama iþlemi sonucu ortaya çýkan yüzeyin pürüzlülüðü ise motor ömrünü ve yað sarfiyatýný belirleyen en önemli faktördür. Bu yüzden silindir yüzeyi segmanlarýn aþýnmadan çalýþabilmesi için yeterince pürüzsüz olmalýdýr. Ayný zamanda silindir yüzeyinde segmanlar tarafýndan sýyrýlan yaðýn tutulabilmesi için uygun sayýda, derinlikte ve daðýlýmda yað cepleri bulunmalýdýr. Pürüzsüz olan silindir yüzeyinde çalýþan segmanlar yüzeye tam basabilmeli, yaðý iyi sýyýrabilmeli, artan kompresyon ile birlikte kartere gaz kaçaklarý engellenmelidir. Segmanlar tarafýndan sýyrýlan yað yüzeydeki yað ceplerinde tutunabilmeli ve yanma odasýna minimum miktarda yað taþýnmalýdýr.