Motorun düþük kompresyonda çalýþmasý; sýkýþmýþ, yanmýþ, kaçýran ya da sýzdýran subaplar kompresyon kaçmasýna neden olur. Zamanla çalýþmaktan ve ýsýnmadan dolayý deformasyona uðramýþ subap ve subap yuvalarýnýn taþlanarak veya yerine subap bagasý çakýlarak yenileme nmesi iþlemine silindir kapak revizyonu denir.Motor performansýný önemli ölçüde etkileyen silindir kapaðýnýn , arýza belirtileri oluþtuðunda gerekli ölçü ve özelliklerde olmasý için bu revizyon iþlemine tabi tutulmasý zaruridir.
Satýh Taþlama
Silindir kapak yüzeyleri ve motor kapak yüzeyleri , zamanla ýsý deformasyonuna uðrayarak eðilmekte ve aþýnmaktadýr. Yüzey pürüzlük deðerleri gözönüne alýnarak firmamýzda bulunan gerek Yüzey Taþlama gerekse Satýh Taþlama tezgahlarý ile iþlem yapýlmaktadýr.
Yüzey Taþmala
Silindir kapak yüzeyleri ve motor kapak yüzeyleri , zamanla ýsý deformasyonuna uðrayarak eðilmekte ve aþýnmaktadýr. Yüzey pürüzlük deðerleri gözönüne alýnarak firmamýzda bulunan gerek Yüzey Taþlama gerekse Satýh Taþlama tezgahlarý ile iþlem yapýlmaktadýr.
Yüzey Planya
Bozulmuþ ve deforme olmuþ yüzeyleri, aliminyum kaynak manikasýnda iþleme tabi tutuldaktan sonra sorunsuzca yüzey planya makinasý ile yüzey planya yapýlýr.
Subap ve Yuva Taþlama
Motorun düþük kompresyonda çalýþmasý; sýkýþmýþ, yanmýþ, kaçýran ya da sýzdýran subaplar kompresyon kaçmasýna neden olur. Zamanla çalýþmaktan ve ýsýnmadan dolayý deformasyona uðramýþ subap ve subap yuvalarýnýn taþlanarak veya yerine subap bagasý çakýlarak yenileme yapma iþlemidir.
Subap Taþlama
Deforme olmuþ supaplarýn yuva giriþ kýsýmlarý ve uç kýsýmlarýný taþlayarak ayna parlaklýðýna getirildiði iþlemdir.